Mahasiswa Jordan Menyumbang RM24,000 untuk Qurban Palestin 1433H

IRBID, 23 Oktober – Aman Palestin dengan kerjasama Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Jordan telah melaksanakan Projek Qurban Palestin 1433H khas buat mahasiswa seluruh Jordan. Projek yang dimulai pada 7 Oktober 2012 ini telah berlangsung sehingga 21 Oktober 2012 dan mendapat sambutan yang sangat menggalakkan dari mahasiswa-mahasiswi seluruh Jordan.

Jumlah mereka yang meyertai Qurban sebahagian lembu dan seekor kambing adalah seramai 8 orang manakala Sedekah Qurban pula seramai 16 orang yang berjumlah 3645JD. Kutipan sumbangan umum juga berjaya diperolehi sebanyak 1923 JD.

Hasil dari penyertaan seluruh mahasiswa Jordan, Projek Qurban Palestin kali ini telah berjaya mengumpul sebanyak RM 24,000 atau 5568 JD dalam tempoh dua minggu projek ini dilancarkan.

Pihak Aman Palestin dan juga Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Jordan mengucapkan jutaan terima kasih pada semua mahasiswa yang memberikan sumbangan dan kerjasama. Jumlah ini membuktikan bahawa mahasiswa Jordan merupakan mahasiswa yang  amat cakna dan mengambil berat tentang  isu dan masalah ummah di Palestin yang memerlukan sumbangan dari kita yang mempunyai kemampuan. Moga segala sumbangan yang diberikan diganjari dan diberkati oleh Allah.

 

Disediakan oleh :
Ahmad Nu’man bin Mazlan

Wakil Aman Palestin Jordan

Leave a comment